na2kotaca.net sjedala za bicilkl

08.08.2014.

Poslije 10-ak godina sam imao čast i nezadovoljtvo sjesti na bicikl koji je nedavno izašao iz dućana. Moram reći da sam ostao zatečen izvanrednom voznim karakteristikama novog bicikla i očajnim sjedalom! Naime, svi znamo za izreku “Novo je novo!” čime je baš sve rečeno. 🙂 Ništa staro i dotrajalo, bez obzira na uloženi trud i pažnju, nikada neće biti novo, ma koliko se trudili glancati i podešavati… Tema ove priče su katastrofalno loša sjedala koja svaki novi bicikl ima na sebi. Bez obzira na cjenovni razred bicikla, trgovci odnosno proizvođači na nove modele redovito stavljaju nekvalitetne i vrlo tvrde siceve na kojima biciklisti žuljaju i iritiraju svoja međunožja.

Najgore od svega je što mnogi biciklisti, bez obzira na godine staža, nikada nisu imali priliku sjesti na neki kvalitetan sic, pa većina smatra kako je upravo njihovo sjedalo idealno za međunožje i guzicu. To je dakako daleko od istine. Ima tu raznih izvikanih imena, materijala, pa čak i skupih modela koji dakako ne zadovoljavaju za ozbiljno pedaliranje.

Da ne bi bilo zabune – pod ozbiljne bicikliste se mogu ubrojati samo oni što na godišnjoj razini naprave od 5.000 do 15.000 tisuća kilometara. Svi koji bicikl koriste za odlazak u dućan i katkada pređu 20 – 30 km ne trebaju ovo čitati…

Dakle, tek kada neko vrijeme provedete na sjedalu načinjenom od kvalitetnih materijala (pjenasta guma, rascjep u sredini, gel, ergonomija, elastičnost, itd.) kome je kljun spušten barem 3 cm u odnosu na zadnji dio – tek tada možete osjeti razliku kada sjednete na sic za koji ste bili uvjereni kako je najbolji na svijetu.

Ovom pričom ne želim nikome pametovati! Ne to nikako… Želim vas potaknuti na isprobavanje najmanje 3 ili više različitih sjedala kako biste se uvjerili u ovo što tvrdim, a to je da 95% sjedala koja su isporučena na novim biciklima treba odmah baciti u smeće. Nikakvo čuvanje i prodavanje. Sa bicikla ravno u kantu za smeće.

Naime, za laku i brzu zaradu na novom biciklu možemo zahvaliti upravo naoko beznačajnim komponentama: sjedalo, pedale, ručke na upravljaču i često gumama. Dobar sic se može kupiti već od 25 €, dakako koji Euro više – značajno će se odraziti na kvalitetu vožnje i potpuno odsustvo žuljanja i različitih tegoba.

Savjeti:

• Isprobajte sjedalo sa rascjepom u sredini;
  • Isprobajte sjedalo sa gelom;
  • Obvezno vozite sa spuštenim kljunom i ne pričajte gluposti kako ćete skliznuti sa bicikla ako je prednji dio spušten jer to nije istina;
  • Ako imate više od 40 godina i vozite preko 10.000 km/god. obvezno nabavite ergonomsko sjedalo bez kljuna jer ćete se preporoditi;
  • Ne savjetujte se sa trgovcima jer oni vrlo često razmišljaju samo i isključivo o zaradi;
  • Sva šminkerska imena i sjedala za pokazivanje treba zaobići u širokom luku.

Tek kada isprobate sjedala različitih proizvođača i performansi – možete odabrati sic koji vam najviše odgovara i koji će vam biti oslonac na biciklističkim turama…

Miša Nicinger

* * *

Ukoliko trebate: webshop, web hosting, Cloud, VPS, izradu, dizajn i održavanje web stranica – obratite nam se sa povjerenjem, jer Internet je naše igralište –  midnel.hr

6 thoughts on “Koje sjedalo za bicikl odabrati?”
  1. Miso pozdrav,
    Sve pohvale za ovo sto radis. Uzivam dok gledam Vase video zapise-fotke, slusam komentare. Jednom recju, fantasticni ste.
    Ja imam 54 godine i prosle jeseni sam poceo voziti odbaceni decji MTB sa tockovima od 26″ rekreativno. Brzo sam uvideo da to nije bajs za mene i pre nekih mesec i pol dana sam sebi kupio MTB koji odgovara mojoj velicini sa tockovima od 28″.
    Zeleo bih, ako ti nije problem, posto si vrlo kompetentan da mi das konkretan predlog za model sedista. Planiram da vozim iskljucivo po drumu ture od 100-150km. Ove godine sam presao nekih 1000km. Stekao sam solidnu kondiciju ali ogranicenje u duzini rute mi je upravo sediste a ne fizicka spremnost. Juce sam na primer izvozao 85km. Mogu da ti posaljem na mail fotku moje bicikle, da vidis kakvo mi je sediste. Ako ti nije problem posalji mi neke preporuke na: petarmilovanovic61@gmail.com
    Unapred ti se zahvaljujem.
    Pozdrav
    Petar iz Mladenovca

2. Kako volim voziti bicikl slučajno sam naišao na vašu objavu. Posebno me zanima tema koji sic izabrati, tako da su mi upali u oko sicevi bez kljuna.

Uglavnom vozim cestovni bicikl, znači asfalt! U jednoj turi znam prijeći i više od 100 km, mislim nemam nekih problema oko sjedenja, ali smatram da bi mi ovakav sic dobro došao pa bi vas zamolio da mi date kakvu ponudu (slike siceva bez kljuna).

Naravno da je sic individualna stvar svakog biciklista, ali mislim da ne mogu faliti sa ovakvim sicem.

3. Silvio, sicevi bez kljuna se voze iz medicinskih razloga (najčešće zbog problema sa prostatom) i potrebno je jedno vrijeme za privikavanje. Bicikl se drugačije ponaša jer se kod klasičnog sjedala dobar dio stabilnosti ostvaruje stiskanjem sica nogama. Npr. sa anatomskim sjedalom koji ja imam, nije moguće voziti bicikl bez ruku, niti sekunde – odmah gubiš kontrolu i padaš…

Inače, ne nabavljam, niti prodajem bilo što od biciklističke opreme. Nikada se nisam time bavio. Malo dijelim iskustvo, pametujem i dokumentiram. 🙂 Volio bih više objavljivati, ali jednostavno nemam vremena…

Anatomsko sjedalo sam kupio u USA, direktno kod proizvođača za 80 USD tj. čekao sam neku akciju i dobio ga malo jeftinije. Moj nosi oznaku “Easy seat 2”. Ima puno sličnih modela. Ovaj je solidan iako ima nedostatke sa podešavanjem razmaka, pa sam ga malo modificirao. Imam ga već 6 godina i siguran sam da izdržati još toliko…

4. bok
    RIjetko je naići na ovako odvažan stav ali realan kakav sam našao u ovom članku. 🙂

Vozim dostave biciklom (na žgance) preko 3 godine u Hrvatskoj, od ove godine u Nizozemskoj i u te 3 godine sam napravio 50K km. Ovo kažem da si dam na važnosti kad kažem da obožaam bicikliranje. 🙂
    Prije 10ak godina, kad sam izvadio stari bicikl sa starim, tvrdim sjedalom, i nakon što nisam mogao pravilo hodati nakon prve vožnje od pola sata, odlučio sam. Ili ću voziti bicikl sa alternativnim sjedalom ili ga neću voziti uopće.
    Da skratim priču: ovo mi je spasilo i gušt i muda i moju biciklističku “karijeru”. 🙂
    Spongy wonder. Uguglajte ako niste i čudite se. 🙂
    U 10 godina 100K kilometara. 10, 12 sati dnevno zaredom, a kad siđeš s bicikla ko da nisi imao ništa (tuđe) između nogu.;)